17. 4. 2010

Ateistka Barbie, alebo nie len veriaci sa môžu zabávať.

Barbie je fenomén, ktorý sa dotkne v detstve takmer každého dievčaťa. O to prekvapivejšie je vyhlásenie mladej Američanky: „Nikdy som nebola fanúšikom Barbie (viem, že ste šokovaní). V rodine mi ju vždy chceli kúpiť, ale ja som si neželala nič iné, než hrať sa celý deň s Legom.“ Takáto „čudáčka“ sa volá Jen McCreight. Je študentkou, ktorá sa pripravuje na štátnice z dvojodboru genetika a evolúcia a na jeseň bude pokračovať v doktorandskom štúdiu genetiky na univerzite vo Washingtone.

Jen, ktorá o sebe s humorom hovorí, že je liberálka, čudácka, hlúpučká a perverzná ateistka so sklonom k vede, sa pohrala s Barbie, aby ironizovala trápne obliekanie tejto dievčenskej hračky, ktoré vymýšľajú náboženskí bigoti a zároveň sa vysmiala z toho, ako títo obvykle vidia ateistov. Na svojom blogu píše: „...prečo by iba veriaci ľudia mali mať zábavu? Chcem mať svoju ateistickú Barbie.“ Vyrobila si ju (my vám ju ponúkame s prekladom popisu na obrázku) a dodáva: „Konečne je tu Barbie, ktorá charakterizuje môj život počas celého dňa...“



Ateistická Barbie nie je jediný z nápadov o ktoré sa Jen delí na svojom blogu. Na inom mieste píše o jarnej aktivite neveriacej komunity, ktorá organizuje zábavné podujatie Fikcia za fikciu — vymeň náboženskú literatúru za román. Cieľ tejto aktivity je zrejmý z názvu. Jen píše, že ľudia sa na nich usmievajú, mávajú, prídu podiskutovať, alebo sa s nimi fotografujú. Počas tohtoročnej akcie vraj vyzberali peknú kôpku Biblií a inej náboženskej literatúry.

Dobré nápady od amerických ateistov by sa možno oplatilo aj „odpísať“, keď už Ameriku kopírujeme v prípade mnohých hlúpostí. Nie je to ale nevyhnutné. Mladí ľudia bez náboženského vyznania na Slovensku majú tiež zaujímavé a úsmevné nápady, len ich akosi ostýchavo a menej odvážne propagujú verejne. Na rozdiel od mnohých veriacich, ktorí svoje presvedčenie vystrkujú všade a vo všetkých podobách, od krížikov na krku, cez pátričky za predným oknom auta alebo symbol ryby na jeho kapote až po texty v blogoch a diskusie na internete.

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Dobrý deň,

Rád by som prebral článok o barbie. Bolo by ho možné s vaším súhlasom umiestniť na stránku www.ateizmus.sk ? Samozrejme by som uviedol aj zdroj. Ďakujem